#abcf1 Podsumowanie GP…

#abcf1 Podsumowanie GP Brazylii (Podsumowanie wy艣cigu napisane w p贸艂 godz, woow 馃檪 )

Treningi

Pierwsza sesja treningowa przywita艂a kierowc贸w ulewnymi opadami deszczu i du偶ymi ilo艣ciami wody zalegaj膮cej na torze. W takich warunkach zespo艂y maj膮 zdecydowanie bardziej utrudnione zadanie, poniewa偶 przewa偶nie w pi膮tek poszukuj膮 ustawie艅 bolidu na suchy, a musieli to zrobi膰 w mokrych warunkach.
Jednak z kwadransu na kwadrans warunki na torze regularnie si臋 poprawia艂y i wszyscy kierowcy, kt贸rzy zdo艂ali wykona膰 okr膮偶enie pomiarowe, zrobili to na oponach przej艣ciowych (intermediaty). Poprawa warunk贸w zwi膮zana by艂a nie tylko z ust膮pieniem opad贸w deszczu, ale te偶 ze specjaln膮 modyfikacj膮 nawierzchni polegaj膮cej na jej naci臋ciu w zakr臋tach, dzi臋ki czemu woda mog艂a by膰 szybciej odprowadzana na pobocze i nie zalega艂a w ni偶ej po艂o偶onych sekcjach.

Pod koniec sesji 2 zakr臋t przypomnia艂 Maxowi Verstappenowi jego przykre, zesz艂oroczne wspomnienia. Holender straci艂 panowanie nad bolidem i wypad艂 na szerokie pobocze. Mniej szcz臋艣cia mia艂 drugi kierowca czerwonych byk贸w Alex Albon, kt贸ry wypad艂 z toru na ostatnim zakr臋cie (ostatnim prawdziwym, d艂uga prosta w kszta艂cie 艂uku jest pokonywana z pe艂n膮 pr臋dko艣ci膮) przetoczy艂 si臋 po trawi臋 i uderzy艂 przodem w band臋. Ten wypadek zako艅czy艂 1 trening. Obaj kierowcy byli na mi臋kkiej mieszance mimo trudnych warunk贸w na torze.

Drugi trening przywita艂 polskich kibic贸w niemi艂膮 niespodziank膮. Robert Kubica straci艂 1 trening w wyniku wykupienia pakietu kilku sesji treningowych przez paydrivera Nicolasa Latifiego. Drugi utraci艂 w wyniku wypadku tu偶 po wyje藕dzie z alei serwisowej. Nasz rodak, maj膮c niedogrzane opony, kawa艂kiem lewej przedniej opony najecha艂 na mokr膮 tark臋 w zakr臋cie nr 3. W wyniku tego utraci艂 panowanie nad bolidem, kt贸ry zarzuci艂o na band臋 po zewn臋trznej stronie toru. Ma艂y b艂膮d, o sporych konsekwencjach

Dla Toro Rosso 2 trening by艂 koszmarem. Problemy z przyczepno艣ci膮 obu kierowc贸w, Spiny, problemy ze stabilno艣ci膮, a nast臋pnie dwie awarie jednostki nap臋dowej. Giovinazzi te偶 zg艂asza艂 problemy z silnikiem, ale jemu uda艂o si臋 spokojnie dojecha膰 do alei serwisowej. 3 trening by艂 ju偶 do艣膰 spokojny
Kwalifikacje
Filozofia Red Bulla, je偶eli chodzi o budowanie bolid贸w pod lepsze pokonywanie zakr臋t贸w, wyda艂a swoje owoce na torze Interlagos. Max Verstappen zdobywa swoje 3 Pole Position w karierze (formalnie 2, bo trzeba wiedzie膰 czego si臋 nie powinno m贸wi膰 na konferencjach prasowych). 2 miejsce zdoby艂 Sebastian Vettel, a 3 Lewis Hamilton. Czwarty by艂 Charles Leclerc, kt贸ry mia艂 szanse na Pole Position, ale dotkliwie zblokowa艂 ko艂a, co spowodowa艂o utrat臋 oko艂o 0,3 s. To nie koniec z艂ych wiadomo艣ci dla monakijczyka- z powodu wymiany jednostki nap臋dowej przed wy艣cigiem spada na 14 pozycj臋 startow膮.

Honda po trudnym pi膮tku mo偶e by膰 zadowolona, Max z PP, Albon z 5 miejsca a Gasly z 6. Co do Gaslyego, nale偶y pami臋ta膰, 偶e zesp贸艂 Toro Rosso jest wyposa偶ony w aerodynamik臋 Red Bulla z ubieg艂ego roku. To pokazuje, ile specyfikacja auta mo偶e da膰. Haas znowu potwierdza, 偶e bolid w tempie kwalifikacyjnym jest bardzo dobry, ale problemy z oponami mo偶e mie膰 jak zwykle koszmarne, bo temperatura toru ma wynosi膰 oko艂o 50 stopni.

Carlos Sainz na pocz膮tku Q1 dozna艂 awarii jednostki nap臋dowej (GP2 Engine) i wystartuje z wy艣cigu z alei serwisowej. Z 18 pola wystartuje George Russel, kt贸ry by艂 o 0,488 s szybszy od Roberta Kubicy. Polski kierowca, mimo utraty ca艂ego pi膮tku, kt贸ry m贸g艂by po艣wi臋ci膰 na szukanie ustawie艅, oraz kolejnego sklejania bolidu przez zubo偶a艂y w cz臋艣ci zesp贸艂 Williams i tak zaprezentowa艂 si臋 bardzo dobrze.

Wy艣cig

Pisane skr贸towo i na szybko, jednym tchem, by da膰 wam pe艂ny obraz wy艣cigu. Wspania艂e starty Hamiltona i Leclerca. Lewis wspaniale wyprzedzi艂 na starcie po zewn臋trznej Vettela, a Leclerc wspaniale si臋 przebija艂 w walce z Formu艂膮 1.5. Mia艂 te偶 najszybszy start 4.4 s do 200 km/h na po艣redniej mieszance!.

Haasy tradycyjnie mimo dw贸ch awans贸w do Q3 s艂abe tempo i strata liczny pozycji na pierwszych okr膮偶eniach
B艂膮d Ricciardo przy wyprzedzaniu Magnussena w zakr臋cie nr 4 na 8 okr. 5 sekund kary, uszkodzone skrzyd艂o i wymuszony pit-stop. Du艅czyk zostawi艂 mu miejsce ale Ric dzik przeholowa艂.

Kubica jecha艂 w r贸wnej odleg艂o艣ci przed Russelem, na 18 okr. Strata Brytyjczyka do Polaka wynosi艂a 1.1 s

21 okr. To Pit-stop Hamiltona, opony mi臋kkie. Tam samo okr. P贸藕niej Verstappen, tyle 偶e zosta艂 zablokowany przez鈥oberta Kubice! . Polak wyjecha艂 tu偶 przed nosem Verstappena, na tyle blisko 偶e dosta艂 5 sekund kary za niebezpieczne wypuszczenie ze stanowiska serwisowego. B艂膮d zespo艂u a win臋 ponosi kierowca鈥ho膰 to Robert zosta艂 uznany winnym i dosta艂 2 pkt karne. Ale to nie by艂 powa偶ny b艂膮d, bo w F1 pewne sytuacje to kwestia setnych sekund, kt贸rych w tym wypadku zabrak艂o. Dzi臋ki temu Hamilton obj膮艂 prowadzenie w wy艣cigu鈥le nie na d艂ugo, bo Mad Max b艂yskawicznie zaatakowa艂 6-krotnego Mistrza 艢wiata 馃槈 .

Nast臋pne okr膮偶enia to zjazdy kolejnych kierowc贸w z czo艂贸wki. Kubica dzielnie si臋 broni艂 przed Russelem, ale niestety na 27 okr膮偶eniu straci艂 pozycj臋 na rzecz kolegi z zespo艂u.

Na 27 okr. Bottas za艂o偶y艂 opony twarde, kt贸re nie spisywa艂y si臋 w tym wy艣cigu, wi臋c na 41 okr. jeszcze raz zjecha艂- tym razem po opony mi臋kkie. 30 okr. to uruchomiony ,,Plan C鈥 grande strategii, czyli pit-stop Leclerca po opony twarde .
44 okr. 2 pit stop Hamiltona po opony po艣rednie, i Hammer Time. W zamian dosta艂 na 45 okr. Hammer Pit-stop Verstappena (1,9 s.) i holender obroni艂 swoj膮 pozycj臋

Leclerc mia艂 w tym etapie wy艣cigu wolne tempo i stare opony, ale silnik robi艂 swoje i by艂 w stanie dzielnie si臋 broni膰 przed Bottasem
53 okr to awaria jednostki nap臋dowej w bolidze Mercedesa, i Valtteri Bottas zako艅czy艂 rywalizacj臋. 54 okr to wyjazd S.C. Hamilton mia艂 zrobi膰 na odwr贸t ni偶 Verstappen, je偶eli chodzi o pit-stopy, kierowca Red Bulla zjecha艂 po opony mi臋kkie, a Hamilton zosta艂 na torze. W tym momencie wy艣cigu tak prezentowa艂a si臋 klasyfikacja : Ham, Ver, Vet, Alb, Lec, Gas Gro Sai Rai Gio Per Ric Kvy Nor Str Mag Hul Rus Kub

Z 59 na 60 okr. zjecha艂 Safety Car i zacz臋艂a si臋 ostra jadka. Wspaniale spisali si臋 kierowcy Red Bulla, po zewn臋trznej lider byk贸w wr贸ci艂 na prowadzenie, a Tajlandczyk sensacyjne awansowa艂 na 3 miejsce wyprzedzaj膮c Vettela i jad膮c po 1 podium w karierze
65 Okr膮偶enie i warty do odnotowania spadek Grosjeana, z 7 miejsca w trakcie S.C. na 16. Haas nie lubi w opony.

66 okr to walka mi臋dzy kierowcami Ferrari, na 1 zakr臋cie Leclerc wyprzedzi艂 Vettela, ale ten si臋 chcia艂 odegra膰. Na prostej przed 4 zakr臋tem jechali bok w bok, Vettel jad膮cy po zewn臋trznej delikatnie tr膮ci艂 Leclerca, co w konsekwencji sprawia, 偶e obaj musieli wycofa膰 si臋 z wy艣cigu. Walka tych kierowc贸w w 2020 zapowiada si臋 teraz bardzo ciekawie, bo na pocz膮tku tego sezonu by艂o m贸wione 偶e to Vettel jest liderem zespo艂u. Jednak Leclerc pokaza艂 偶e mimo i偶 debiutuje w tym sezonie w Scuderii, to s膮 sobie r贸wni. Te偶 Lance Stroll musia艂 si臋 wycofa膰 z rywalizacji z powodu awarii przedniego prawego zawieszenia

67 to drugi Safety Car, Hamilton zje偶d偶a po softy. W tym momencie klasyfikacja wygl膮da艂a tak w pierwszej 10: Ver Alb Gas Ham Sai Rai Gio Ric Nor Per

Z 69-70 okr. zjecha艂 S.C. i Hamilton powoduje kolizj臋 z Alexem Albonem! Szkoda Taja, kt贸ry by艂 o krok od podium. Hamilton zbyt optymistycznie chcia艂 na si艂臋 znale藕膰 luk臋 po wewn臋trznej, ale przeholowa艂. Zdarza si臋 najlepszym ale bezapelacyjnie jego wina, i powinien za nied艂ugo otrzyma膰 za t膮 kare

Dzi臋ki temu wypadkowi sensacyjnie na 2 miejscu znalaz艂 si臋 Gasly i to on, a nie Alex zgarnie swoje 1 podium w karierze鈥 bolidze Toro Rosso鈥 mia艂 przez p贸艂 roku dost臋p do bolidu Red Bulla, kt贸ry m贸g艂 wygrywa膰 wy艣cigi鈥ziwny jest teeeen 艣wiat.
Klasyfikacja ko艅cowa:

Vestappen, Gasly, Hamilton, Sainz, Raikkonen, Giovinazzi, Riciardo, Norris, Perez, Kvyat. Czekamy na decyzj臋 ws. Kary Hamiltona, najprawdopodobniej 1 podium w karierze zajmie nie tylko Gasly ale i Carlos Sainz. To by艂oby te偶 pierwsze podium Mclarena od czasu GP Australii 2014. Za pierwsz膮 dziesi膮tk膮 warty do odnotowania jest 12 George Russel, wysoko jak na Williamsa, ale taki s膮 uroki restart贸w za SC na pierwszych okr膮偶eniach. Ciekawostka- Dla Kimiego Raikkonena by艂 to ju偶 313 wy艣cig w karierze, wyr贸wna艂 tym samym rekord Fernando Alonso鈥 Mclaren najprawdopodobniej na podium, Gasly z Hond膮 na podium. Oj Fernando i ta twoja KARMA( 汀掳 蜏蕱 汀掳)
=======================
Jak cz艂owiek chce si臋 rozwija膰, musi mie膰 social media
Twitter tagu #abcf1 : https://twitter.com/abcf1world
M贸j Twitter: https://twitter.com/jaxonxst
M贸j Instagram: https://www.instagram.com/jaxonxst/
Chcesz mi zada膰 pytanie? 艢mia艂o: https://ask.fm/jaxonxst
Tradycyjne Tagi dla zasi臋g贸w:
#f1 #motoryzacja #sport #merytorycznywpis #wiedza #formula1 #kubica #f1pro #gruparatowaniapoziomu

===============================================
Wo艂am Mireczki i Mirabelki z listy wo艂ania

poka偶 spoiler @robsosl, @Krystianek2k01, @yamaykee, @reizen, @benirpl, @wykopowybaltazar, @PanRejent, @vasos, @puzno, @Spott @ybubble7, @Bobert_Haubica, @Yachu, @Dalemsienabracnategobaita, @siopkus, @Szkocik, @PingwinieKolana, @smieszki_na_pelnej, @Mc_Duck, @Gusmag, @Hand_Solo, @pablonzo, @eliot123, @Nixon52, @japini, @TiDiEj, @mpisz, @Foczlik, @Kompulik, @Aiji, @yasiupl1, @arctickey, @Lefu, @hereisluke, @pan_sznuk, @pan_kleks8, @880825, @PyvaC, @honda2137, @m_n_g, @Awerege, @pan_demonium, @Gity @3zMK2, @no_no_name @Spottybubble7, @Drzewunio, @C9borewicz, @HyperXBang, @Giacomina, @su1ik, @plazmodesma, @lyst99, @Dammix, @MechanicznyTurek, @fioletowy11, @Bulin, @rayman_s, @DSS96, @Supa_skillz_boy, @Pierdziuszek, @Kartiww, @Dezywontariusz, @niezly_softcore, @KsiazePodziemia, @matek22, @Druh_Boruch44, @loczekdk @mariuszmaniek, @cindybal @zhidbX @Amelinowy @huudyy @Luki54321, @XaDasz, @, @MR_Szaman, @panpiko, @Gregu3, @Padaj, @Branco_Amigo, @burzopol, @DieselM65, @Kukiee, @Gargris, @Rzeszowiak2, @Neesh, @co_ta_anglia_to_ja_nie, @Ciapss, @Bust4, @lizus666, @Piospi, @andrzej89, @laazy, @thomansinho, @sq99, @Ansz3 @szyperist, @Marek_CARGUY, @fatlip11, @xevus, @FalafelNaWynos, @vapien, @jonny17, @muciek1988, @snieznykoczkodan, @Masterav, @goodness702, @gituwa @Gryzuu @Drevnykocur @ejdrian313, @DooWo @Natrent, @Sosna00, @Obsavian @pawel_je @ksmprojekt, @MarcinoPierogi, @Pogadajmy, @doktorzgon, @Baakedr, @grzesiecki, @WieslawPaleta, @SavageMountain, @killer87, @Tropical_Gypsy, @zaxcer, @mikolajeczek @Paskudnyyy, @czacza90, @Menoetius, @Futsalista_cisowianka, @MaruderGD, @madjid-jot, @dididoox, @Kokil, @Menfizord, @shigeno14, @Sekundynian, @szczeppan @Raa_V, @nihilistblues, @ZmutowanaFrytkownica @tom86tbg, @Carbonara-Lover, @nabbek, @DiscoDomino, @karamazov, @Heyterrrr @mankej, @eldo2k, @reggaester, @ReadoN, @twarddy, @guex, @roxer, @sNw0w, @KolegaPatryk, @vantropf, , @Branco_Amigo, @s0k1, @Wysu, @Majster90, @Razzish, @tomund, @ruinsane, @MarkosGalkos, @filip6464, @DOgi @snkdctr @valencianista, @JohnnyTheFox, @kodiwpigulce_pl, @AnsuzSowilo, @nienazywajmnie, @sebf @friday, @Jonywalker @Zwiejus, marczi_, @konkaja, @KappaLUL, @hpiotrekh, @grack0, @zachar888, @czepas, @madox @damian131720, @grodzal, @PusteQ, @Maroope @gurnisson, @88roman, @Luzako @BerloRozkoszy, @Bajawor, @Syskiev, @kyosti, por_fuera @Dalibog, @M00P, @ambiwalentny_shivaki, @ReeGall, @raisond_etre corgikirra, @thehusky1992, @hans-olo-olo, @pazdzioch564, @feniu, @thesc @droppedmidget, @olasty, @elzevir @wpgg @ClykaHev